Известие

Collapse
No announcement yet.

Ниски и високи обороти - колко?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от lord_chuldarkar
    e хубо де, аз само казвам каквото са ми казали т.е. каквото ми каза продавача - пък не изглеждаше да има идея да ме лъже щото ми се пада и нещо като градски.

    освен това моя двигател е 144 коня а след чипосването е станал 150 или 155 което както и да го смяташ е под 10%

    допускам че си прав в твърдението си - тъй като ако чиповете повишаваха КПДто на двигателя, мощността или намаляваха разхода без да има странични ефекти щяха да ги слагат фабрично.

    важното е да върви пък тои разхода на 144 коня нама как да е 5 на сто (е по книжка е 6.4 ама след 10години и 350 000км нещата се променят )
    ...Новачев ти каза...чипът оптимизира само горенето...КПД-то отделно можеш да го повишиш по минимум 10 путкта....да полираш вътрешно колекторните тръби, да повишиш базовата компресия...клапаните се пипват .... и там съответните спортни механични оптимизации...
    156-2.4-JTD-99;
    156-2.4-JTD-SW-01;

    Comment


    • #17
      За колегата mll - когато натисна педала до дупка и задържа оборотите стигат края на червената зона т. е. на 6000 об/мин.
      При теб как е?
      Fiat Stilo 1.9 16V JTD, 2004, комби
      Citroen BX-19GT, 85
      Alfa Romeo 156, 2.4 JTD, 01, Distintive - ex

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Novachev
        Първоначално публикувано от lord_chuldarkar
        хъм

        то тогава по хубаво ще ми доиде газовото на чипа - нали газта 105 октана
        Тука грешиш газовия инжекцион си има собствен компютър и чипа на колата няма изобщо да му влияе и нещо не разбирам ти имаш чип или си решил ад слагаш.

        имам по наследство - с него я купих
        Honda CB 500
        Алфа Ромео 156 1.8 '98 (бракувана )
        Москвич Алеко - 6 нюанса на червеното (вечна му памет)
        Зелен дванайсетак от яките (то други няма)

        Comment


        • #19
          Изфорсирай я на място и виж до къде стига оборотомера за да разбереш дали има наистина (пак не е гаранция) и нали знаеш че трябва да се кара само със 100 октана
          156 1,8 ТS 99
          Nissan Murano 2005

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от VladoG
            За колегата mll - когато натисна педала до дупка и задържа оборотите стигат края на червената зона т. е. на 6000 об/мин.
            При теб как е?
            при мен вдига обороти допреди началото на червеният сектор, и там на 5-та съм над 210 км/ч...и повече обороти за да вляза в червения сектор не вдига?!???...на място не ми се ще да я изрязвам...но ще пробвам...учудих се,като гледам подписът ти -дизел, а вдигаш обороти като бензинка ???
            156-2.4-JTD-99;
            156-2.4-JTD-SW-01;

            Comment


            • #21
              На 1,9 и 2,4 жтд ограничителя спира нафтата при 5430 оборота/мин.

              Но е възможно оборотомера да не е особено точен(+-10-15% е обичайна грешка), така че всичко е нормално.

              Оборотите на празен ход на 2,4 жтд трябва да са 800+-50 (тоест от 750 до 850).

              Това е - факти от техническата документация. Всичко друго са приказки от селски вечеринки и доста неверни оборотомери.
              Volvo XC90 D5 '06
              Alfa Romeo Spider 2.0 '90
              Lancia Ypsilon 1.2 '00



              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
              ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
              ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

              Comment


              • #22
                Малко пояснение - пробите / 2-3 пъти / съм ги правил само на скорост. На празен ход не бих рискувал да вдигам такива обороти, че май е опасно за двигателя.
                Fiat Stilo 1.9 16V JTD, 2004, комби
                Citroen BX-19GT, 85
                Alfa Romeo 156, 2.4 JTD, 01, Distintive - ex

                Comment


                • #23
                  Pinko написа:.....

                  Колега, взех да се замислям. След тази неточност с ниските обороти и оправянето на показанието им след почукване по оборотомера. Да не би достигането на показание от 6000 об. да е от инерция на стрелката или нещо от този род. Ще направя по задълбочен оглед.

                  п.п. Как става този номер с цитата чрез прозорчето, къде има разяснения. Не мога да намеря указания.
                  Fiat Stilo 1.9 16V JTD, 2004, комби
                  Citroen BX-19GT, 85
                  Alfa Romeo 156, 2.4 JTD, 01, Distintive - ex

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от Novachev
                    Изфорсирай я на място и виж до къде стига оборотомера за да разбереш дали има наистина (пак не е гаранция) и нали знаеш че трябва да се кара само със 100 октана
                    7600-7800 някъде ако е верен оборотомера с две думи не дава ясна информация щот може да са както 7300 така и 8000.
                    Honda CB 500
                    Алфа Ромео 156 1.8 '98 (бракувана )
                    Москвич Алеко - 6 нюанса на червеното (вечна му памет)
                    Зелен дванайсетак от яките (то други няма)

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от lord_chuldarkar
                      Първоначално публикувано от Novachev
                      Изфорсирай я на място и виж до къде стига оборотомера за да разбереш дали има наистина (пак не е гаранция) и нали знаеш че трябва да се кара само със 100 октана
                      7600-7800 някъде ако е верен оборотомера с две думи не дава ясна информация щот може да са както 7300 така и 8000.
                      Дава имаш чип ако нямаш спира на 7300 не продължава. Абе много ме влече да карам в лютеницата
                      Съвет карай само със 100 октана да не си създадеш проблеми.
                      156 1,8 ТS 99
                      Nissan Murano 2005

                      Comment


                      • #26
                        Днес направих пробата. На втора и на трета скорост. Оборотите си стигат 6000, че може и да ги подмине. Но ме хваща страх. Може и да е неточен оборотомера, ама определено двигателя не е със заводските настройки. Явно има "чип". За мен си остава чуденката за какво е.
                        Fiat Stilo 1.9 16V JTD, 2004, комби
                        Citroen BX-19GT, 85
                        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD, 01, Distintive - ex

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от VladoG
                          Днес направих пробата. На втора и на трета скорост. Оборотите си стигат 6000, че може и да ги подмине. Но ме хваща страх. Може и да е неточен оборотомера, ама определено двигателя не е със заводските настройки. Явно има "чип". За мен си остава чуденката за какво е.
                          Закачаш я на диагностика и като форсираш гледаш какво показва уреда и какво показва твоя оборотомер за да видиш с колко се разминава показанието. Няма как да правиш с дизел 6000 оборота - просто процеса на самовъзпламеняване на нафтата не може да става толкова бързо. За дизеловото Ауди на 24 чала Льо Ман Шел доставят спец нафта за да работи без проблем до 5500-5600 об/минута. Така че явно имаш отклонения в показанията на оборотомера - просто виж с колко при какви обороти.
                          2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                          CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                          Comment


                          • #28
                            Идеята е добра, ама не ми се дават 10-20 лв за едно сравнение с диагностика за да разбера верността на оборотомета. Пък и времето ми е много кът.
                            Май има по лесен сравнителен метод. Въпрос към колегите с 2,4 JTD - kолко са оборотите на двигателя примерно при 100 или 120 км/ч. на пета скорост. Аз ще засека как е при мен и ще се направи сравнение и уточни разликата.
                            Fiat Stilo 1.9 16V JTD, 2004, комби
                            Citroen BX-19GT, 85
                            Alfa Romeo 156, 2.4 JTD, 01, Distintive - ex

                            Comment


                            • #29
                              оборотите при дадена скорост са еднакви при чипосана и нечипосана кола
                              Alfa156 Against All

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от VladoG
                                Идеята е добра, ама не ми се дават 10-20 лв за едно сравнение с диагностика за да разбера верността на оборотомета. Пък и времето ми е много кът.
                                Май има по лесен сравнителен метод. Въпрос към колегите с 2,4 JTD - kолко са оборотите на двигателя примерно при 100 или 120 км/ч. на пета скорост. Аз ще засека как е при мен и ще се направи сравнение и уточни разликата.
                                с чип или без чип, все тая !! Крайните обороти са едни и същи !!
                                Това с изместването на ограничителя (или махането му, не съм в час с бензините ) важи само при бензиновите двигатели !
                                Както каза колегата, нафтата оптимизира изгарянето си в по-ниски обороти.
                                Пък и в крайна сметка теб какво те интересува къде изключва!? Тя така или иначе след 4 000- 4 500об. няма въртящ момент! (ненабира особенно).
                                Да, там и е максималната мощност, но това не е критерий за ускорение особенно при дизел!
                                Карай си колата от 2 000 до 4 000 оборота..... там върви !
                                Успех
                                http://luchi.bg/ Парапети

                                Comment

                                Working...
                                X